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Dynamic Service Modeling

IT領域のあらゆるエリアをリアルタイムで可視化。

機能性

Discovery and ingestion

検出と取得

For IT teams working in complex business environments, finding the root cause of a problem can mean hours spent swiveling between systems, dashboards, and log reports. This results in longer resolution times and less bandwidth to spend on strategically important work. Dynamic service modeling—the practice of creating a service infrastructure model that stays up to date in real-time—helps teams get faster and make time for innovation by providing a source of truth for complete infrastructure monitoring.

The first step to enabling dynamic service modeling is to ingest data from sources across your environment. You can connect to data sources that are cloud-based, on-premises, hybrid, and third-party.

Bring your IT universe into focus

IT領域に焦点を合わせる

Next, the topology reconciliation capability merges all of your ingested data into a single, unified model of your service environment. It intelligently resolves conflicts in naming and relationship representation, creating a comprehensive, consistent source of truth.

Keep pace with every change

あらゆる変化に対応

Going forward, the model stays current with the latest data from your tools, without any effort on your part. Any change in your environment triggers an immediate update to the model. Your dynamic service model is always on, always available to whoever needs it, and can be used to power customized service health dashboards that deliver time-saving insights to specific roles in your organization.

愛される4つの理由

ツールの統合レイヤーには、エンタープライズユースケースによって事前にトレーニングされたアルゴリズムが読み込まれます。つまり、貴社のチームは1日目から自動的にすぐに使用でき、効果を得ることができます。

プラットフォームはCMDBと自動的に同期して、サービス管理、機能、およびアクティビティを改善します。

Your dynamic service model can also power role-specific dashboards, which enable different types of users to see the health of the specific business services, applications, and infrastructure that they’re interested in at a glance.

このツールはProactive Outage Alertingに対応しているため、ユーザーはパフォーマンスの潜在的な問題に関するアラートをタイムリーに受け取り、実際に問題が発生する前にアクションを実行することができます。

Save Money
Work Smarter
No more guesswork
Happy Team

よくある質問

ビジネスサービスのエコシステムの中で問題を特定する従来の方法として、データベース、サーバー、およびアプリケーションを個別に検索していました。時間が経つにつれて、プロセスはこのような考え方の異なるバリエーションに発展しました。具体的には、今ではすべてのアプリケーションを何らかの形で単一のロケーションに結び付けるモデルと、特定の間隔 (毎時間、毎週など) で稼働状況のスナップショットを提供するモデルに分かれています。しかし現実では、1時間が一生分の価値を持つことさえあります。スナップショットの準備ができてからではなく、問題が発生した時点で問題を把握する必要があります。

ここでBMCが画期的な変化をもたらしました。当社のDynamic Service Modelingは、環境のスナップショットをリアルタイムで提供するため、ユーザーは問題が発生した瞬間に何が起こっているのかを、事業のあらゆる観点から正確に把握することができます。   

いいえ。 

いいえ。ただしユーザーは、必要に応じて、動的モデルを変更したり、カスタムサービスモデルを自分で構築したりできます。

いいえ。これは BMC Helix AIOpsツールキットのコア機能です。

はい。

シームレスな統合

統合の一例:

New Relic
Microsoft System Center Operations Manager (SCOM)
Dynatrace
SolarWinds NPM